کالدینو
کالدینو

بزرگترین کشور های صادر کننده قهوه در دنیا

هر شخص که علاقه و اعتیاد به قهوه داشته باشد میداند که کشور های برزیل,کلمبیا,اتیوپی,کنیا,هند,اندونزی و.. تولید کنندگان عمده و بزرگ قهوه در دنیا هستند اما ما در این مطلب میخواهیم بصورت کاملا تخصصی و با آمار و اطلاعات دانه های سبز قهوه در جهان را مورد گفت و گو قرار بدهیم.

آمریکای لاتین , آسیا و آفریقا

بزرگترین تولید کنندگان قهوه دنیا در این مناطق میباشند, به گونه ای که میتوان ادعا کرد 98% قهوه جهان در این مکان ها کشت و صادر میشوند.

هر یک از مناطق طعم و عطری متفاوت از قهوه را ارائه کرده و بطوری میتوان گفت قهوه کشت شده در هر کشوری با کشور دیگر و هر منطقه ای با منطقه دیگر و حتی هر مزرعه با مزرعه دیگر متفات میباشد. اما این میوه تلخ و دوست داشتنی در هر کشور حدودی از طعم و مزه مشابه را از خود به جای میگذارد که خب ما این موضوع را هم باز کرده و در ادامه مطلب به آن میپردازیم.

1. برزیل

برزیل بزرگترین تولید کننده قهوه در جهان با 8,057,130,000 گیلوگرم در سال میباشد. کشور برزیل حدود %80 قهوه مصرفی جهان را صادر کرده و کشت انواع روبستا و عربیکا را دارد. قهوه برزیل مشهور ترین و رایج ترین گونه قهوه در جهان بوده و بعلت قیمت مناسب عربیکای آن محبوبیت بسیاری نیز دارد.

برزیل – قهوه های برزیلی اغلب ترکیبی معطر از طعم شیرین و آجیلی و after taste آن چرخشی از طعم تلخ شکلاتی میباشد. قهوه برزیل سرادو برای بدنی عالی، اسیدی ملایم و بافتی خامه ای انتخاب کنید که نوشیدنی های این منطقه قهوه را غیرقابل مقاومت می کند.

2. ویتنام

کشور ویتنام دومین صادر کننده بزرگ جهان به شمار میآید. ویتنام به قهوه ربوستا خود شهرت دارد, اکثر قهوه کشت شده در آن کشور ربوستا و با قیمت بسیار اقتصادی بوده و طعم تلخی و bitterness بالا دارد البته ناگفته نماند ویتنام عربیکا هم کشت کرده و قهوه عربیکای اسپشیالتی ویتنام هم کیفیت خوبی دارد. طعم و مزه عربیکای اسپشیالتی ویتنام شکلاتی و ادویه جات تند میباشد.

3. کلمبیا

کشور کلمبیا سومین تولید کننده بزرگ قهوه در جهان بشمار میآید. اکثر قهوه های کشت شده در کلمبیا عربیکا میباشند و بدان دلیل کلمبیا با قهوه اسپشیالتی و کیفیت بالا در جهان شهرت دارد. همین سبب شده به لحاظ حجم صادرت به دلار با وجود تولید کمتر از ویتنام کلمبیا در رده دوم بایستد و از آنجایی که قهوه های عربیکا طعم شیرینی و اسیدیته و ترشی بالا دارند طعم و مزه قهوه های کلمبیا تمیز,روشن و میوه ای میباشند.

4. هندوراس

هندوراس با صادرات 411,806,000 کیلوگرم قهوه در سال چهارمین صادر کننده بزرگ قهوه در دنیا میباشد. هندوراس تا همین چندسال قبل بعلت نبود زیرساخت ها و آموزش کافی قهوه خودرا به کشور همسایه خود گواتمالا صادر کرده تا با قیمت بیشتر به فروش برساند اما خب طی همین چند سال با سرمایه گذاری دولتی جایگاه خود در جهان را پیدا کرده است.

هندوراس عموما قهوه عربیکا و با کیفیت متوسط رو به بالا تولید و صادر میکند.طعم و مزه آنهم شهری , شکلاتی و آجیلی میباشد.

5. اندونزی

دلیل تفاوت اندونزی با بقیه کشور های صادرکننده قهوه در دنیا فرهنگ غنی این میوه میباشد, بطوریکه تقریبا هیچ شهروندی بدون قهوه صبح خودرا شروع نمیکند. اندونزی نه تنها در تولید بلکه در مصرف قهوه نیز زبان زد میباشد و جزو کشور هایی با بیشترین مصرف قهوه محلی در دنیا میباشد.

قهوه در اندونزی جزوی جدایی ناپذیر از فرهگ بوده و میباشد. قهوه اندونزی بصورت کلی طعمی خاکی, عمیق و غنی دارا میباشد.

قهوه اندونزی دارای اسیدیته پایین میباشد که منجر به حس بیشتر body قهوه میشود, که ریشه در شیوه کشت متفاوت آن دارد. نت های طعمی آن شامل کارامل, شکلات و شیرینی میباشد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاه خود را بیان کنید

  1. Deborah Baird
    Deborah Baird فوریه 8, 2024 پاسخ

    Hi there! This blog post could not be written any better!
    Reading through this article reminds me of my previous roommate!

    He continually kept preaching about this. I most certainly will send this information to him.
    Fairly certain he’ll have a great read. Thank you for sharing!

  2. John Vanepps
    John Vanepps مارس 12, 2024 پاسخ

    I just couldn’t leave your site before suggesting that I actually loved the standard info a person provide to your visitors?
    Is going to be back continuously to check out new posts

  3. Linda Humphries
    Linda Humphries مارس 18, 2024 پاسخ

    Hey would you mind stating which blog platform you’re using?
    I’m planning to start my own blog soon but I’m having a tough time
    choosing between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
    The reason I ask is because your design and style seems different
    then most blogs and I’m looking for something completely unique.

    P.S My apologies for being off-topic but
    I had to ask!

  4. Orlando Rubin
    Orlando Rubin آوریل 4, 2024 پاسخ

    Hey there! Are you tired of those pesky pop-up ads and expensive subscriptions to watch quality adult movies or videos? Well, look no further! Our newly launched adult streaming website offers a paradise of premium quality porn videos for free, without any annoying interruptions. Experience the thrill of our exclusive collection in Full HD without breaking the bank. Don’t miss this opportunity to indulge in hassle-free top class adult entertainment. Visit our website now and explore our tempting selection.

    Our Website: https://play.pornlovers.world

    Enjoy!

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *